Mijn leventje in Medellin, Colombia

woensdag 18 oktober 2006

GOOOOAAAAALLLLLL !!!!!

Monica, Letty, P. Koek, Marcela en Lorena in de keuken.

Het resultaat mag er zijn... Iedereen tevreden aan de overheerlijke pannenkoeken.


Afgelopen zaterdag ben ik met Rosbery naar een Salsateca geweest. Je kunt niet een biertje drinken aan een tafel, maar moet een fles Aquardiente of rum bestellen. Voor het eerst van mijn leven heb ik rum gedronken en dat heb ik geweten.... Ik drink het alsof het bier is en mijn danspassen werden naar mate de avond vorderde steeds beter, hahaha.
De volgende dag moest ik met de metro van 8 uur richting het busstation, om van daaruit een uur te reizen naar Comfama Rio Negro. Met twee empanadas en een kop koffie begon ik aan de wedstrijd. De coach Wilmar heeft me tot aanvoerder van het team benoemd, waarschijnlijk omdat ik de vorige keer regelmatig ‘commentaar’ had op de autoritaire beslissingen van de scheidsrechter en me dat bijna een kaart opleverde. Ondanks de drank speelde ik een lekkere wedstrijd en maakte een lekker doelpunt. Een volley met mijn rechterbeen vanuit een inworp in de kruising, mijn eerste officiële doelpunt in Colombia. De wedstrijd wonnen we met 5 – 3.
Hierna hebben we met het hele team wat gegeten en ‘s middags ging ik met Wilmar en Carlos bier drinken in het centrum van Rio Negro, erg gezellig. `s Avonds zijn we de stad ingegaan, omdat de dag erna een ‘festivo’ was, ivm 12 oktober. `Dia de la raza`, oftewel 12 oktober 1492 is de dag dat Columbus Amerika ontdekte.
Hierboven een elftalfoto van Hogares Claret. Van de 50.000 (17 euro) pesos contributie zijn ook de tenues gekocht en die mag ik dus houden.

2 Comments:

  • Fútbolocho wat letterlijk voetbalacht betekent, waarbij je zes tegen zes speelt... En dan toon je een elftalfoto van tien man...

    By Anonymous Anoniem, at 18 oktober 2006 om 12:40  

  • Asi es Pablito, Colombia es un pais con mucho mas misterios...

    By Anonymous Anoniem, at 19 oktober 2006 om 18:06  

Een reactie posten

<< Home