Mijn leventje in Medellin, Colombia

donderdag 19 oktober 2006

Manu Chao

Al vanaf het moment dat Mano Negra de hit 'King kong five' had, ruim 10 jaar geleden ben ik fan. De zanger is uit de band gestapt en houdt erg van reizen. Zo heeft hij andere muzikanten leren kennen en hebben ze uiteindelijk als Manu Chao enkele CD's uitgebracht. Het is vrolijke muziek en ze zingen in het Frans, Engels, Arabisch, maar vooral Spaans. De grootste hit van deze band is 'Me gustas tu'.
Gisteravond ben ik naar het concert geweest van Manu Chao, echt fantastisch. Het was buiten in de 'jardin botanico'. Op zijn Colombiaans was er allereerst een rij van zeker 600 meter en dus kwamen we binnen op het moment dat Manu Chao al begonnen was. Het concert duurde 2,5 uur en was één groot feest, iedereen ging uit zijn dak. Vrolijke muziek, maar ook met politieke invloeden... 'este es para los muertos de Gibraltar' , 'este es para los muertos en la frontera de Mexico'.
Soms bekuipt mij een heerlijk gevoel en denk dan... 'sta ik hier feest te vieren, te zingen op de muziek van Manu Chao tussen de Colombianen in Medellin.... wat kun je je nog meer wensen.'